Ederi talep, değeri tarih belirler...
Bayram GÜMÜŞ (1960)
Tuval üzerine yağlı boya, 2007, imzalı. 80 x 100 cm.
1980’de başladığı askerliği sırasında, boş zamanlarını değerlendirmek için, arkadaşlarına hatıra olsun diye resim yaptı. Askerliğini bitirdikten sonra, değişik günlük işlerde çalışmaya ve resim yapmaya devam etti. 1983’te resimlerini gören Kasım Koçak’ın özendirmesiyle, resim çalışmalarını hızlandırdı. Bir süre Kasım Koçak ve İbrahim Çiftçioğlu atölyelerinde çalıştı.
1985’te Ankara’da ilk kişisel sergisini açtı. Safyürek (naif) resmin tipik temsilcileri arasında yer alan Bayram Gümüş, kendine özgü bir renk anlayışı içinde bu tarz ressamlara özgü yaşam sevincini ve mutluluğu içtenlikle yorumlamaktadır.
Paylaş
Paylaş
Metin ÖZGÖR
''Kavramsal sınırlar'' Tuval üzerine akrilik boya, 2020, İmzalı, 60 x 60 cm.
2010 yılında Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Resim - İş öğretmenliğinden mezun oldu.
ÖZGÖR, çalışmalarını oluştururken yaşarken belki fazlasıyla alışmış olmanın körlüğüyle çok fazla hissetmesek de sınır kavramının hücrelerimize kadar işlemiş olduğu gerçeğinden yola çıkmakta.
Paylaş
Murat ÖZDOĞRU
''Calu'nun Bağından'' Tuval üzerine akrilik kalem, 2021, İmzalı, 50 x 35 cm.
Paylaş
Gülbuğ Mukaddes KILINÇ
''Dönüşüm'' Tuval üzerine akrilik boya, 2009, İmzalı, 150 x 150 cm.
Paylaş
Gülbuğ Mukaddes KILINÇ
''Uyandığım'' Tuval üzerine yağlıboya, 2017, İmzalı, 80 x 100 cm.
Paylaş
Mehmet PESEN
'Boyacı'' Karton üzerine yağlıboya, Çerçeveli, İmzalı, 20 x 13 cm
Paylaş
Aslı KUTLUAY
Pres tuval üzerine akrilik boya, Çerçeveli, İmzalı, 35 x 35 cm.
Paylaş
Paylaş
Hayati MİSMAN (1945)
Kağıt üzerine yağlıboya, 2017, İmzalı, 51 x 61 cm.
Özellikle gravür konusunda Türkiye'nin önde gelen isimlerinden birisi olan Hayati MİSMAN 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi'nden profesör olarak emekli olmuştur.
Resimlerindeki en büyük özellik deformasyona ve soyutlamaya yönelmiş dışavurumcu 'çizgi'dir.
Paylaş
Gülbuğ Mukaddes KILINÇ
''Korkuluk'' Tuval üzerine akrilik boya, 2017, İmzalı, 50 x 60 cm.
Paylaş
İbrahim TOKASLAN
"Image Layer Serials N1" Tuval üzerine yağlı boya, İmzalı, 140 x 120 cm.
Paylaş
Orhan UMUT (1972)
Tuval üzerine akrilik boya, İmzalı, 120 x 140 cm.
1997'de Dokuz Eylül Üniversitesi Hasan Rastgeldi resim atölyesinden mezun oldu. 65. ve 68. Devlet Resim Heykel yarışmasında "Başarı" ve "Jüri Özel" ödüllerini aldı. Birçok kurum, kuruluş, müze ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.
Paylaş
İznik ÇİNİ
Çini üzerine minyatür betimlemesi, Çerçeveli, İmzasız, 20 x 20 cm.
Paylaş
Naci KALMUKOĞLU (1896-1956)
Duralit üzerine yağlı boya, Çerçeveli, İmzalı, 33 x 39 cm.
Paylaş
Fahri SÜMER (1942)
Tuval üzerine yağlı boya, 1983, Çerçeveli, İmzalı, 40 x 60 cm.
Paylaş
Vedat ÖRS (1961)
Duralit üzerine yağlı boya, Çerçeveli, İmzalı, 23 x 17 cm.
Paylaş
Mefharet ERTUĞ
''Papağanlar'' Tuval üzerine yağlı boya, 1996, Çerçeveli, İmzalı, 94 x 105 cm.
Paylaş
Melahat ÜREN (1918-1969)
Karton üzerine yağlı boya, 1955, İmzalı, 46 x 32 cm
Paylaş
Paylaş
Kemal ZEREN (1901-1977)
Kağıt üzerine sulu boya, Çerçeveli, İmzalı, 22 x 33 cm.
Paylaş
Hayati MİSMAN (1945)
Kağıt üzerine karışık teknik, Çerçeveli, İmzalı, 45 x 45 cm.
Özellikle gravür konusunda Türkiye'nin önde gelen isimlerinden birisi olan Hayati MİSMAN 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi'nden profesör olarak emekli olmuştur.
Resimlerindeki en büyük özellik deformasyona ve soyutlamaya yönelmiş dışavurumcu 'çizgi'dir.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Abidin ELDEROĞLU (1901-1974)
Karton üzerine karışık teknik, 1965, İmzalı, 13 x 20 cm.
Paylaş
Nedim GÜNSUR (1924)
Kağıt üzerine füzen, Çerçeveli, İmzalı, 21 x 29 cm.
“Tüm nesnelere sevgiyle yaklaşan ressam” olarak nitelenen ve naif özellikler de taşıyan figüratif bir anlayışla gerçekleştirdiği toplumsal içerikli yapıtlarıyla tanınan Türk ressam.
1942'de girdiği Güzel Sanatlar Akademisi'nde Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun öğrencisi oldu. Öğrenciliği sırasında 10'lar Grubu'nun kurucuları arasında yer alan Günsür, 1948'de Fransız hükûmetinden aldığı bursla Paris'e gitti. André Lhote ve Fernand Léger atölyelerinde çalıştı. O zamana değin sürdürdüğü izlenimci resim anlayışını, Picasso, Léger ve Matisse'nin yanı sıra, yeni tanıdığı Afrika sanatının da etkisiyle değiştirdi, yarı soyut anlayışa yöneldi.
Paylaş
Asım YÜCESOY (1930)
Tuval üzerine yağlı boya, 2019, Çerçeveli, İmzalı, 35 x 59 cm.
Paylaş
Dilan ABACI
"Zaman Serisi" Altıgen tuval üzerine akrilik boya, İmzalı, Çap: 70 cm.
Paylaş
Haydar ŞİŞMAN (1966)
Tuval üzerine yağlı boya, Çerçeveli, İmzalı, 40 x 70 cm.
Paylaş
Adem GENÇ (1944)
''Şeyler niçin oldukları gibidirler'' Tuval üzerine yağlıboya, 2018, İmzalı, 130 x 160 cm.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Alireza GHOOJARİ
Tuval üzerine karışık teknik, 2018, İmzalı, 100 x 100 cm.
Paylaş