Ederi talep, değeri tarih belirler...
Hayati MİSMAN (1945)
Kağıt üzerine karışık teknik, Çerçeveli, İmzalı, 44 x 25 cm.
Özellikle gravür konusunda Türkiye'nin önde gelen isimlerinden birisi olan Hayati MİSMAN 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi'nden profesör olarak emekli olmuştur.
Resimlerindeki en büyük özellik deformasyona ve soyutlamaya yönelmiş dışavurumcu 'çizgi'dir.
Paylaş
Metin ÖZGÖR
''Kavramsal sınırlar'' Tuval üzerine akrilik boya, 2020, İmzalı, 60 x 60 cm.
2010 yılında Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Resim - İş öğretmenliğinden mezun oldu.
ÖZGÖR, çalışmalarını oluştururken yaşarken belki fazlasıyla alışmış olmanın körlüğüyle çok fazla hissetmesek de sınır kavramının hücrelerimize kadar işlemiş olduğu gerçeğinden yola çıkmakta.
Paylaş
Adem GENÇ (1944)
''Şeyler niçin oldukları gibidirler'' Tuval üzerine yağlıboya, 2017, İmzalı, 81 x 81 cm.
1965 yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nden mezun oldu. Buradaki eğitimi süresince Refik Epikman, Adnan Turani ve Turan Erol’un öğrencisi olmuştur. 1969’da 1416 Sayılı Kanun uyarınca girdiği yarışmalı sınavlarda başarılı görülerek uzmanlık öğrenimi için İngiltere’ye gönderildi. 1971’e kadar Bournemouth ve Pool College of Art’ta, Çıplak Modelden Resim ve Gravür atölyelerine devam etti. 1971 yılında, , Tom Philips, Paolozzi, jeramy Moon, Frederick Gore Henry Mundy, Antony Carol, John Jeremy Kenrick Moon , John Edwards ve Hubert Andrew Freeth gibi davetli sanatçı ve kadrolu öğretim üyelerinin atölye kritikleri ve konferansları ile öne çıkan Saint Martin’s School of Art’tın Advanced Painting programına kabul edildi.
Paylaş
Murat MİZRAHİ
'Balıkçılar'' Tuval üzerine yağlıboya, 2005, İmzalı, 70 x 100 cm.
Paylaş
Yavuz BOZKURT
''Ankara Sıhhiye'' Tuval üzerine yağlıboya, 2020, 120 x 100 cm.
Paylaş
İsmet YURTSEVEN (1923-2010)
Duralit üzerine yağlıboya, 1996, Çerçeveli, İmzalı, 50 x 66 cm.
Paylaş
Ahmet FAZIL AKSOY (1949)
''Natürmort'' Tuval üzerine yağlıboya, 1983, İmzalı, 50 x 60 cm.
Empresyonizmi kendi resim anlayışıyla yorumlayan sanatçı, daha çok İstanbul resimleriyle tanınır.
Sanatçının en önemli özelliklerinden biri resim sehpası ile İstanbul köşelerinin izini sürmesi ve günün ışıklarını yakalama çabasıdır. Prof. Tuğray Kaynak’ın ifadesiyle, bu kuşak içinde en içten, duyarlılığı en yüksek, en otantik ve özgün fırça tuşlarına sahip olan sanatçıdır.
Eserleri yurt dışında, özellikle İngiltere’de özel koleksiyonlarda, Türkiye’de ise özellikle Banka koleksiyonlarında bulunmaktadır.
Paylaş
Paylaş
Hikmet ÇETİNKAYA (1958)
Tuval üzerine yağlı boya, Çerçeveli, İmzalı, 70 x 70 cm.
Ankara Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi-Resim Bölümünden 1982 yılında mezun oldu.
2002 yılında Fransa’da Arc-En-Ciel Maison D’art Paris adında bir sanat evi açarak 5 yıl sanatsal etkinliklerde bulundu. 2013 yılında Kanada – Toronto’da kurduğu atölyesinin yanında Ankara’daki atölyesinde de eş zamanlı olarak sanatsal çalışmalarını sürdürmektedir.
Paylaş
Şahin PAKSOY (1952)
''Figürlü kompozisyon'' Tuval üzerine yağlıboya, İmzalı, 60 x 80 cm.
Ressam, Heykeltraş, Koleksiyoner. Yurtiçi ve yurtdışında pek çok kişisel ve karma sergi gerçekleştiren Şahin PAKSOY için Osmanlı minyatürleri, Bizans ikonaları ve Selçuklu halıları onun renkçi denebilecek resimleri için en iyi örnekler olmuştur.
Paylaş
Hayati MİSMAN (1945)
Kağıt üzerine karışık teknik, Çerçeveli, İmzalı, 44 x 25 cm.
Özellikle gravür konusunda Türkiye'nin önde gelen isimlerinden birisi olan Hayati MİSMAN 2005 yılında Hacettepe Üniversitesi'nden profesör olarak emekli olmuştur.
Resimlerindeki en büyük özellik deformasyona ve soyutlamaya yönelmiş dışavurumcu 'çizgi'dir.
Paylaş
Lütfü GÜNAY (1924)
Duralit üzerine pastel boya, Çerçeveli, İmzalı, 29 x 39 cm.
Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü’nde Zeki Kocamemi atölyesinde eğitim aldı (1944- 1949). 1951’de Ankara’ya yerleşen Lütfü Günay uzun süre, Türk-Amerikan Derneği’nde amatör genç ressamların izlediği resim kurslarını yönetti.
Sanatçının Resim ve Heykel Müzesinde, Milli Kütüphane koleksiyonunda, İş Bankası, Ziraat Bankası, Kültür Bakanlığı, TBMM gibi resmi ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.
Paylaş
Tülin ONAT
Tuval üzerine karışık teknik, 2018, İmzalı, 40 x 40 cm.
1971 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü’nü bitirdi. 1967’den itibaren yurt dışında ve müzelerde inceleme ve çalışmalar yaptı. Bunlardan en önemlileri 1970’de Paris Louvre Müzesinde Ingres’den yaptığı “The Turkish Bath” ve 1971’de Andrea Mantegna’dan yaptığı “Carvary” kopyalarıdır. 1973’de Avusturya Hükümet bursuyla Salzburg yaz akademisine gitti. 1987’de Hasan Yelmen’le birlikte Derimod Kültür Merkezi’ni kurdu ve birçok serginin tasarımını üstlendi. Plastik sanatlar adına o günlerde Türkiye için çok önemli çalışmalar yapıldı. İlk kez sanatçıların sergileriyle birlikte kitap ve kataloglarını hazırladı. Retrospektif sergiler düzenledi.
Onat öğretim görevlisi olduğu Marmara Üniversitesi’nden, 1983 yılında “Sanatta Yeterlik” aldı. 1990’da doçent, 2000’de profesör oldu.
Paylaş
Paylaş
İbrahim BALABAN (1921-2019)
İznik Çini, 1992, 27 x 37 cm.
1950’lerin içinden çıktığı köy yaşamı ve sorunlarını dile getiren köylü gerçekçiliğinin önemli bir temsilcisi olduğu kadar, bu yılların öne çıkan otodidakt / naif sanatçı topluluğunun da önemli sanatçıları arasında yer almıştır.
1921 yılında Bursa’nın Seçköy’ünde nakışların içinde doğdu. Köyün üç sınıflı okulundan mezun olduktan sonra daha üst okullara yollanmadı. Okuma isteğini varlıklı olan ailesine iş görmeyerek dayattı, avunması için onu on beş yaşına kadar serbest bıraktılar. İşte bu özgürlük yıllarında her gün resimler çiziyor, günceler tutuyordu. Ressamlığı ve yazarlığı o yıllarda gelişmiş ve kök salmıştır.
Paylaş
Hakan ECEVİT
"Laleli Kız" Kağıt üzerine akrilik boya, 2020, Çerçeveli, İmzalı, 40 x 30 cm. (Sertifikalıdır.)
Üniversitede temel tasarım, sanat tarihi, mimari ve şehir planlama eğitimi aldı. Üniversiteden sonra; Paris, Köln, Amsterdam ve İstanbul'da 7 yıl geçirdi ve bu dönemde çalıştığı şirketin (Nokia) görsel reklamlarını tasarlayan yerel sanatçılar ile çalıştı. Çalışmaları ile ilk sergisini 2017 yılında Amerika, California'da gerçekleştirdi. Yurt içi ve yurt dışında birçok sergi, müzayede ve fuara katıldı ve eserleri koleksiyonlarda yer aldı. Halen Ankara’da, kendi atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir.
Paylaş
Yamaç ATAN
"Thinging" Kağıt üzerine akrilik boya, 2020, İmzalı, 100 x 120 cm.
Paylaş
Nuri ABAÇ (1926-2008)
Tuval üzerine yağlı boya, 1994, Çerçeveli, İmzalı, 40 x 40 cm.
1944 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, Resim Bölümü, Leopold Levy Atölyesi’ne girdi. Bir yıl sonra geçiş yaptığı Mimarlık Bölümü’nden 1950’de mezun oldu. 1961 yılında Ankara’ya yerleşti. Gündelik hayat görüntülerini, Anadolu söylenceleri ve geleneksel sanat formlarımızla ilişkilendiren, nakış-resmi çağrıştıran ve dekoratif nitelikli özgün bir “gerçeküstücü” üslupla karşımıza çıkmıştır. Resmin fonunda mimari formasyonu çağrıştıran bir dokusal yapı geliştiren Abaç, bu alt-yapı üzerinde çok figürlü ve istifleme eğilimli “mizahi bir durumu” sahneleme düşüncesindedir. Daha çok geleneksel Orta Oyunu ve Karagöz’ün sunduğu görsellikle rastladığımız figürasyonu bir tipleme çalışmasıyla kendine mal eden, sıcak ve sempatik sunumlar gerçekleştirmiştir
Paylaş
İmren İYEM ASLAN (1964)
''Eril'' Tuval üzerine yağlıboya, 2016, İmzalı, 40 x 40 cm.
Paylaş
İbrahim TOKASLAN
"Image Layer Serials N2" Tuval üzerine yağlı boya, İmzalı, 140 x 120 cm.
Paylaş
Hakan ADA
''Rhinos Loves In The Sesaon'' Tuval üzerine akrilik boya, 2021, İmzalı, 70 x 90 cm.
2004 – 2008 yılları arasında Mersin Üniversitesi G.S.F. Resim Bölümünden 3.’ lük ödülü alarak mezun olmuştur. 2008-2011 yılları arasında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Ana Sanat Bölümünde Tezli Yüksek Lisans yapmıştır.
Ada’ nın bütün resimlerinde gerçek olan benzerliktir, bağlam olarak benzerlik dış dünyayı Ona keşfettiriyor olandır. O’ nun dış dünyayı benzerlik olarak keşfediyor olması hakikatinin gerçeğini oluşturmaktadır.
Paylaş
Çağatay NAVRUZ
''Kemancı ve Çello'' Tuval üzerine yağlı boya, İmzalı, 60 x 80 cm.
1998 yılında 19 Mayıs Ünuversitesi Eğitim Fakültesi Resim Ana dalından mezun oldu.Eserlerinde arka alanlarda soyutlamacı bir anlayışın önünde,kendine özgü renklerle ön plana çıkan kadın ve erkek figürleri ile aşkı ve romantizmi işliyor.Anlatım dili müzik olan sanatçı.Müzikteki öğelerlede soyut ve somut ilişkiye renklerle göndermeler yapıyor.
Paylaş
Güngör İBLİKÇİ (1936)
Karton üzerine karışık teknik, Çerçeveli, İmzalı, 52 x 36 cm.
Paylaş
Burcu PEHLİVAN (1984)
Tuval üzerine yağlı boya, Çerçeveli, İmzalı, 70 x 90 cm.
Paylaş
Mustafa AYAZ (1938)
Pres tuval üzerine yağlı boya, 2007, İmzalı, 17 x 21 cm.
Paylaş
Mehmet AKKAYA
" Red Serisi" Tuval üzerine akrilik boya, İmzalı, 100 x 120 cm.
Paylaş
Hasan Nazım BALABAN (1955)
Tuval üzerine akrilik boya, 2021, Çerçeveli, İmzalı, 65 x 90 cm.
Ünlü ressam İbrahim Balaban’ın oğludur. Lise ve üniversite eğitimini İstanbul’da tamamladı, elektronik mühendisliği eğitimi aldı.
İlk olarak1984 yılında şair Hasan Hüseyin Korkmazgil anısına İstanbul’da düzenlenen karma sergiye iki tablo ile katıldı.Bu güne kadar 80 den fazla tablo ve 100’ün üzerinde desen üretti, bu eserlerin 70 den fazlası özel ve tüzel koleksiyonlara girmiştir.
Babası İbrahim Balaban'la ortak ve kişisel olmak üzere toplam 17 adet sergi açtı; birçok karma sergiye katıldı. Eserleri İstanbul ve Ankara'da sanat fuarlarında sergilendi.
Kendine özgü, değişik bir anlatım biçimi seçen Hasan Nâzım Balaban, somut içeriğe bağlı kalarak ürettiği resimlerinde, babasının çağdaş toplumsal çizgisini sürdürür.
Zafer E. Bilgin'le beraber Balaban-Bir Ressam Yunus Emre (İbrahim Balaban için başvuru-kaynak) kitabını derledi ve yayına hazırladı.
Paylaş
Turan BÜYÜKKAHRAMAN (1968)
Jüt tuval üzerine akrilik boya, İmzalı, 90 x 80 cm.
Paylaş
Paylaş
Orhan UMUT (1972)
Tuval üzerine akrilik boya, İmzalı, 40 x 40 cm.
1997'de Dokuz Eylül Üniversitesi Hasan Rastgeldi resim atölyesinden mezun oldu. 65. ve 68. Devlet Resim Heykel yarışmasında "Başarı" ve "Jüri Özel" ödüllerini aldı. Birçok kurum, kuruluş, müze ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Vedat ÖZCAN
"Gizil Bencillik 24" Tuval üzerine akrilik boya, İmzalı, 104 x 72 cm.
Paylaş
Paylaş
İsmail GÜMÜŞ (1938-2015)
Tuval üzerine yağlı boya, 2002, imzalı, 50 x 40 cm.
Paylaş
Paylaş
Ağıt Uğur ULUDAĞ
"Stratejik Melankoli" Tuval üzerine yağlı boya, 2020, imzalı, 130 x 64 cm.
Paylaş
VAHAP DEMİRBAŞ (1957-2021)
Karton üzerine sulu boya, 1998, İmzalı, 34 x 19 cm.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Lütfü KAPLANOĞLU
''At'' Tuval üzerine yağlı boya, 2021, İmzalı, 100 x 80 cm.
Paylaş